Als je onderneemt is het belangrijk dat je goed communiceert. Dit kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld met geschreven woord, maar ook met afbeeldingen. Wanneer je deze combineert heb je helemaal een krachtig hulpmiddel in handen. En wat nou als je shirt bedrukken inzet als machtig wapen om de potentiële klanten bij de lurven te pakken in figuurlijke zin van het woord. Die verhaallijn gaan wij in deze blog onderzoeken.

Waarom een shirt bedrukken?

Als ondernemen voor een groot deel communiceren is, dan is een shirt bedrukken een van de mooiste dingen om te doen om jezelf op de kaart kan zetten. Een shirt, of andere bedrijfskleding, zorgt voor een bepaalde eenheid. Klanten zien dat het een bedrijf is, een groep mensen die bijvoorbeeld enthousiast aan het werk is aan een evenement in de openbare ruimte. Het kan ook heel anders ingevuld worden zo’n shirt, bijvoorbeeld als je een culturele ondernemer bent, bijvoorbeeld een artiest, wanneer je dan shirtjes maakt van jouw band met daarop de hoes van je nieuwe cd, dan kun je hiermee je fans bedienen. Ze zijn dan ook te herkennen als fans van jou. In alle gevallen is herkenbaarheid hier een sleutelwoord.

Is een shirt bedrukken duur?

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het drukken van een shirt totaal niet duur. Het is vergelijkbaar met het kopen van een shirt in de winkel. Het is wel de bedoeling dat je meerdere shirts laten drukken vaak. Daardoor wordt het bedrag wat je uitgeeft wat hoger dan wanneer je bijvoorbeeld één of twee shirts in de winkel zou kopen. Maar per stuk zijn ze helemaal niet duurder dan shirts in de winkel. Het leuke is dat je zelf je shirts kunt ontwerpen, dus wanneer je geen zin hebt om in shirts te lopen die andere ontworpen hebben, dan is het dus mogelijk dit zelf te doen. Erg leuk en creatief, als je een tof ontwerp hebt, zal je daar zeker positieve responses op krijgen van de mensen die je tegenkomt.